סערת הר הבית: "לפטר את סגנית שר החוץ חוטובלי" • ואיך הגיב נתניהו?

דוד לזר 2 Comment on סערת הר הבית: "לפטר את סגנית שר החוץ חוטובלי" • ואיך הגיב נתניהו?
13:51
30.04.24
יונת קפלן No Comments on לא לספור קלוריות: הגישה של ניקול שרון לאורח חיים בריא

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדיון סביב הר הבית ממשיך להתסיס ציבורים שלימים בישראל ובעולם. אמש (שני) סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי עוררה סערה רבתית לאחר שהצהירה בראיון כי החלום שלה הוא להניף את דגל ישראל מעל הר הבית, "אני חושבת שזה מרכז הריבונות הישראלי, בירת ישראל, המקום קדוש ביותר לעם היהודי. זה החלום שלי – לראות את דגל ישראל מתנוסס בהר הבית" אמרה חוטובלי.

דבריה עוררו סערה גדולה, ורבים מהפוליטיקאים קראו להתפטרותה. בעקבות כך, הוציאה סגנית שר החוץ הצהרה יוצאת דופן – שבה היא הבהירה את דבריה, "דעותיי הפרטיות אינן מדיניות הממשלה. אני מחויבת למדיניות שביטא ראש הממשלה כשהצהיר שלא נשנה את הסטטוס קוו", לדבריה, "אני מחוייבת למדיניות הממשלה, כפי שביטא אותה ראש הממשלה במוצאי שבת, בכך שהצהיר שלא יהיה שום שינוי בסטטוס קוו בהר הבית".

גם בלשכת נתניהו התייחסו לסערה שבאה בעקבות דבריה של חוטובלי, ובאופן חריג הוציאה הלשכה הודעת הבהרה: "המדיניות של ממשלת ישראל באשר להר הבית, באה לידי ביטוי בהודעת רה"מ במוצ"ש ואין בה שום שינוי. ראש הממשלה נתניהו הבהיר שהוא מצפה שכל חברי הממשלה יפעלו על פיה", אמרו בלשכת נתניהו.

קודם לכן, סגן יו"ר הכנסת ח"כ יואל חסון מ'המחנה הציוני', תקף בחריפות את דבריה של חוטובלי ואמר כי צריך "לפטר את חוטובלי עוד הערב. בעקביות ובעיקשות של פרד ממשיכה סגנית השר המשיחית חוטבלי להצית את המזרח התיכון כולו. מדי כמה חודשים היא חוזרת על קריאתה להניף את דגל ישראל על הר הבית, כאילו שהמצב לא נפיץ דיו", חסון הוסיף כי "יש לפטר אותה לאלתר ולהרחיק אותה מהממשלה לטובת ביטחון ישראל".

עוד הוא הוסיף כי "בזמן הנוכחי יש צורך להרגיע ולהסדיר את היחסים עם הפלסטינים ולא להצית מחדש מהומות על הר הבית בפרט ובירושלים בכלל".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    לא מבין מה העיה באמירה כזאת מה אנחנו נאצים

  2. 1

    ח"כ חסון מדבר כמו אנטישמי של שנות ה 30